Yhteistyön taustalla Pyhimyksen oma historia Hesburgerin työntekijänä
Suomen suosituimpiin artisteihin lukeutuva Pyhimys on solminut merkittävän yhteistyösopimuksen hampurilaisketju Hesburgerin kanssa. Vuoden 2021 loppuun kestävä ainutlaatuinen yhteistyö on laaja kokonaisuus, joka pitää sisällään muun muassa artistin suunnitteleman vaatemalliston, Hesburger-ravintoloihin myyntiin tulevan nimikkohampurilaisen sekä erilaisia kuluttajia osallistavia yllätyksiä. Yhteistyön suunnittelusta ja toteutuksesta vastaa Universal Music Finlandin brändikumppanuustiimi yhdessä Hesburgerin kanssa.
Pyhimyksen ja Hesburgerin välinen kumppanuus on ennennäkemätön, sillä vastaavanlaista yhteistyötä ei ole aikaisemmin Suomessa toteutettu. Artisti on ollut tiiviisti mukana kokonaisuuden suunnittelun jokaisessa vaiheessa ja yhteistyön osa-alueet on toteutettu hänen vision mukaisella tavalla.
– Hesburger on toki lähes jokaiselle suomalaiselle tuttu, mutta itselle vielä sitäkin tutumpi – se on ainoa varsinainen työpaikkani ennen ryhtymistä päätoimiseksi musiikkiyrittäjäksi. Tästä syystä yhteistyö tuntui paitsi luontevalta, myös aidosti kiinnostavalta. Olen luonteeltani utelias ja olen musiikkiuran kautta päässyt ottamaan osaa myös täysin yllättäviin haasteisiin, joihin olisi jopa vaikeampi päästä perinteisiä reittejä pitkin. Kuka voi sanoa, että on päässyt suunnittelemaan oman hampurilaisen maanlaajuiseen jakeluun ja sille omannäköisen kampanjan yhteistyössä alan ammattilaisten kanssa? Koen, että pääsin antamaan kasvojeni lisäksi tuotteelle myös omaa kokemustani ja näkemystäni, mikä tekee yhteistyöstä monin kerroin mielekkäämpää, Pyhimys kertoo.
– Arvostamme suuresti sitä, miten Pyhimys on heittäytynyt mukaan ja paneutunut erilaisten ideoiden toteutukseen, sanoo Hesburgerin viestintäpäällikkö Heini Santos.
Idea yhteistyöhön lähti Pyhimyksen omasta urapolusta, sillä Hesburger on ollut kuusinkertaisesti Emma-palkitun artistin ensimmäinen työpaikka. Artistin mukaan Hesburger on ollut hänen urallaan yksi tärkeimmistä opinahjoista.
– Kun aloitin työt Hesessä, yleinen fraasi oli, että tästä työkokemuksesta on hyötyä millä tahansa alalla enemmän kuin päällepäin uskoisikaan. Silloin nuorena en sitä uskonut, mutta kyllä täytyy jälkeenpäin sanoa, että tietty vastuu ja prosessien kokonaisvaltainen hallinta kirkastui siellä ja vaikuttaa edelleen siihen, miten hahmotan työni, Pyhimys sanoo.
– Suomessa on tuhansia nykyisiä ja entisiä heseläisiä, joilla kaikilla on oma tarinansa. Yksi niistä on Pyhimyksen hieno kasvutarina yhdeksi Suomen kärkiartisteista. Entisenä työntekijänämme Pyhimyksellä on omakohtainen kokemus Hesburgerista työnantajana ja meidän toimintatavoistamme, mikä antaa yhteistyölle poikkeuksellisen syvän ulottuvuuden. Nimikkohampurilaisen ja oman vaatemalliston lisäksi pureudummekin muun muassa työnantajamielikuvaan, Santos jatkaa.
Pyhimyksen suunnittelema vaatemallisto tulee myyntiin kesäkuussa ja nimikkohampurilainen on tilattavissa Hesburger-ravintoloista ensi syksynä.
Pyhimys on yksi maamme menestyneimmistä rap-artisteista. Pitkän ja menestyksekkään uransa aikana hän on julkaissut lähes 30 albumikokonaisuutta sekä oman taitelijanimensä että erilaisten artistipersoonien ja yhteistöiden kautta. Soolotuotantonsa lisäksi Pyhimys tunnetaan Teflon Brothers -kokoonpanosta. Lukuisten hittien sekä platina- ja kultarajoja rikkoneiden julkaisujen lisäksi Pyhimys on saanut uransa aikana myös paljon muunlaista tunnustusta. Hänet on palkittu muun muassa kuudella Emma-pystillä sekä arvostetulla Juha Vainio -palkinnolla.
Syksyllä 2021 Pyhimys viettää 40-vuotissyntymäpäiviään ja esiintyy tämän kunniaksi Hartwall Arenalla 23. lokakuuta. Pyhimys isona -niminen konsertti on laaja läpileikkaus artistin koko urasta ja se tulee pitämään sisällään paljon erilaisia yllätysesityksiä ja -vieraita artistin erilaisilta musiikillisilta aikakausilta. Lähes loppuunmyytyyn tapahtumaan on jäljellä vielä muutamia eri lipputyyppejä. Pyhimys isona -konsertin lisätiedot löydät täältä.
Burger-In Oy on suomalainen perheyritys ja Hesburger sen rekisteröity liikemerkki. Hesburger-ravintoloita löytyy jo yhdeksästä maasta: Suomesta, Virosta, Latviasta, Liettuasta, Venäjältä, Saksasta, Ukrainasta, Bulgariasta ja Valko-Venäjältä. Viime vuonna ketjun ravintoloiden määrä ylitti 500 rajapyykin. Hesburger avaa monelle oven työelämään tarjoamalla runsaasti matalan kynnyksen työpaikkoja. Ketjun toimipisteissä työskentelee noin 8 000 ihmistä. www.hesburger.fi
Pyhimyksen haastattelupyynnöt:
Mari Hautamäki
Universal Music
+358 40 068 5701
mari.hautamaki@umusic.com
Universal Music brändikumppanuudet:
Emmi Leinonen
Universal Music
+358 50 406 2710
emmi.leinonen@umusic.com