Universal Music Finland

UUTISET / Blogi

MMpieni

Michael Monroe: uusi single ja dokumenttielokuva

Michael Monroe on julkaissut tänään uuden singlen One Foot Outta The Grave, joka on mukana myöhemmin tänä keväänä julkaistavalla kokoelma-albumilla. Bändi esittää sinkun tuoreeltaan tänä iltana The Voice of Finlandin suorassa livelähetyksessä.

Michael Monroesta aletaan tänä keväänä kuvata dokumenttielokuvaa, joka tulee elokuvateattereihin ensi syksynä. Sen ohjaa ja tuottaa Saku Perintö (mm. Mikael Gabrielin Elämä, Raskasta Joulua Special ja Kotiteollisuus-elokuva).

Bändillä on edessään kiireinen keikkakesä ja heidät nähdään myös avaamassa ilta Guns N’ Rosesille Hämeenlinnassa 1.7.

10.6. Vantaa, Rockfest
10.6. Kaarina, Saaristo Open
17.6. Kouvola, Vaakuna Piknik
30.6. Lappeenranta, Old Cock
1.7. Hämeenlinna, Kantolan Tapahtumapuisto (with Guns N’ Roses)
3.7. Kuopio, Wine Festival
6.7. Tampere, Sillalla
7.7. Lohja, Rantajamit
8.7. Turku, Ruisrock
14.7. Uusikaupunki, Karjurock
15.7. Lahti, Lahden Yöt
20.7. Helsinki, Hernesaaren Ranta
22.7. Imatra, Imatran Yöt
27.7. Naantali, Kaivohuone
28.7. Oulu Qstock
29.7. Kuopio, Kuopio Rock
3.8. Porvoo, Popfest
4.8. Mikkeli, Jurassic Rock
5.8. Kemi, Satama Open Air
11.8. Iisalmi, Runnirock
20.10. Helsinki, Kulttuuritalo

www.michaelmonroe.com
www.facebook.com/michaelmonroeofficial
www.instagram.com/michaelmonroeofficial

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:
Spinefarm Records / Tuula Salminen
Puh. 040-9011266 / tuula.salminen@umusic.com

_16A6477

Artisti Evelina PUMAn DO YOU -kampanjan keulahahmoksi – kansainvälinen kampanja saa nyt myös suomalaiskasvot

PUMA lanseeraa Suomessa DO YOU -kampanjan, jonka inspiraationa ovat rohkeat naiset. Kampanjan tavoitteena on kannustaa rohkeuteen ja vahvistaa naisten itsetuntoa elämän haasteissa. Maailmalla DO YOU -kampanjan kasvoina on nähty muun muassa malli-näyttelijä Cara Delevigne, tosi-TV-tähti Kylie Jenner sekä tanssijoita New York City Balletista. Suomen DO YOU -kampanjan kasvo on laulaja-lauluntekijä Evelina, joka innostui kampanjan pääviesteistä, vapaudesta ja itsevarmuudesta.

”DO YOU merkitsee minulle sitä, että saa rohkeasti olla juuri sellainen kuin on ja tehdä sitä, mikä itsestä tuntuu hyvältä. Yhteistyö PUMAn kanssa on upea mahdollisuus ja lähdin innoissani mukaan kampanjaan. Brändi ja vaatteet kuvastavat täydellisesti persoonaani”, kertoo Evelina.

PUMA iloitsee valovoimaisen artistin sekä persoonallisen ja rohkean pukeutujan positiivisesta ja vahvasta tavasta puhua ja esiintyä niin keikoilla kuin muuallakin julkisuudessa.

”Evelinan myönteinen viesti kaikille naisille on olla oma itsensä sekä itsensä toteuttaminen. Juuri näihin samoihin asioihin DO YOU -kampanjakin haluaa kaikkia naisia kannustaa”, kehuu Sanna Jakonen, PUMAn Nordic Performancen markkinointipäällikkö.

Evelinan ja PUMAn yhteistyö sai alkunsa artistin aidosta kiinnostuksesta brändiä kohtaan ja jatkuu pitkäkestoisena myös DO YOU -kampanjan jälkeen.

”Evelinan kanavien kautta on mahdollisuus puhutella kohderyhmää uskottavalla ja aidolla tavalla. Evelinan rohkea ja persoonallinen tyyli on saanut valtavasti vastakaikua, ja hän onkin loistava brand ambassador PUMAn ja Intesportin DO YOU -kampanjaan”, kertoo puolestaan Universal Musicin Brand Partnership Manager Nina Mäkelä.

Intersport-myymälöihin myyntiin tuleva uutuusmallisto koostuu sekä tyylikkäistä treenivaatteista että sporttisista vapaa-ajanvaatteista. Evelina tekee lanseerauksen yhteydessä Intersport-myymäläkiertueen. Hän esiintyy Oulussa Intersport Valkeassa ke 5.4. klo 17, Helsingissä Intersport Forumissa la 8.4 klo 17 ja Tampereella Intersport Koskikeskuksessa pe 14.4. klo 14.

”Olemme erittäin tyytyväisiä yhteistyöhön ja odotamme innolla saavamme malliston kauppoihin huhtikuussa. Uskomme, että tuotteet puhuttelevat laadukkaita ja tyylikkäitä urheiluvaatteita arvostavia naisia”, sanoo Intersportin markkinointipäällikkö, Arto Rasi.

PUMA Women -malliston tuotteet ovat saatavilla Intersport-myymälöistä 4.4.2017 alkaen.

Lisätietoja tuotteista: www.intersport.fi/puma-evelina

PUMA Tiedustelut:
Jenny Åkerfeldt
Miltton Showroom
+358 44 2797574
jenny.akerfeldt@miltton.fi

Evelinan haastattelut:
Satu Snellman
Universal Music Oy
+358 40 50 88 190
satu.snellman@umusic.com

viikate

Viikate lanseeraa juhlavuotensa kunniaksi oman oluen yhteistyössä Ruosniemen Panimon kanssa

Viikate-yhtyeen 21-vuotisen taiteilijauran kunniaksi pantu olut kantaa nimeä ”Pohjoista viljaa lager”. Oluen maussa on havaittavissa lempeässä lounaistuulessa huojuvien viljapeltojen ajattomuus sekä samaan aikaan taivaanrannassa häämöttävä kesäillan kaipaus. Ennen kaikkea se tappaa janon niin talossa kuin puutarhassakin.

Tankardin levyjä kuuntelemasta tavattu solisti Kaarle Viikate kommentoi asiaa seuraavasti: ”Tiesittekö muuten, että humala on kasvi joka elää järvien rannoilla – vähän kuin yhtyeen jäsenetkin! Kun Ruosniemen Panimon ammattitaitoinen henkilökunta otti yhteyttä juhlavuoden kunniaksi tehtävän oluen tiimoilta, oli helppo nostaa käsi lippaan ja sanoa ”Avot”. Itse innostuin etenkin maltillisesta kolmannen veroluokan vahvuudesta ja pullo- sekä tynnyrisaatavuudesta. Odotan malttamattomana, että muutkin pääsevät nauttimaan kohtuudella tätä vaahtoavaa, vilvoittavaa sekä elämänmakuista raikkautta. Nyt on lupa levätä lagereilla!”

Antti Isomäki Ruosniemen Panimolta ylistää yhteistyötä: ”Vanhana oluen ja Viikate-orkesterin fanina olen erittäin otettu mahdollisuudesta yhdistää raskas kouvostoliittolainen mollisointi, ruosniemeläinen insinööriosaaminen sekä keskiolut. Uskon tämän yhteistyömme maltaisen hedelmän tyydyttävän sekä musiikin- että oluenystävien tarpeet aina Hangosta Peitsamoon.”

”Pohjoista viljaa lager” näyttäytyy ensimmäistä kertaa yleisölle perjantaina 7.4.2017 Helsinki Beer Festival -tapahtumassa Helsingin Kaapelitehtaalla. Yhtyeen jäsenet ovat tavattavissa ja haastateltavissa Ruosniemen Panimon osastolla klo 19 alkaen. Julkaisun jälkeen ”Viljikseen” pääsee tutustumaan useissa laadukkaissa olut- ja musiikkiravintoloissa kautta maan.

Yhteydenotot ja lisätiedot:

Viikate/Spinefarm
Tuula Salminen
tuula.salminen@umusic.com
p. 0409011266

www.viikate.com

www.facebook.com/Viikate

www.instagram.com/viikateofficial

Ruosniemen Panimo / Antti Isomäki
antti.isomaki@ruosniemenpanimo.fi
p. 040 772 5873

www.ruosniemenpanimo.fi
www.facebook.com/ruosniemenpanimo

MIKLU PIENIKUVA

IFPI: MUSIIKIN KULUTUS KASVAA EDELLEEN – UNIVERSAL MUSIC MARKKINAJOHTAJAKSI

Musiikkituottajat – IFPI Finland ry:n jäsenyhtiöiltään keräämien tietojen mukaan äänitemyynti on jatkanut kasvussa myös vuonna 2016. Vuoden 2016 äänitteiden verottoman tukkumyynnin kokonaisarvo oli 36,7 miljoonaa euroa. Kasvua kertyi 1,6 prosenttia edellisvuoteen verrattuna.

Digitaalisten musiikkipalvelujen kautta saatava tulo nousi edelleen, sen osuuden ollessa 75 prosenttia äänitemyynnin kokonaismarkkinoista. Musiikkilatausten eli downloadien myynti pieneni 31 prosenttia, mutta streaming- eli suoratoistopalvelujen 25 prosentin kasvu johdatti digitaalisen myynnin tästä huolimatta 21 prosentin kokonaiskasvuun. Suoratoistopalvelujen osuus vuoden 2016 äänitemyynnin kokonaisarvosta nousi 72 prosenttiin.

Suomalaiset kuluttavat suomalaista musiikkia, äänitteiden kokonaismarkkinoiden kotimaisuusaste oli 39 prosenttia

Fyysisten musiikkitallenteiden (CD, DVD, vinyyli) myynti laski vuoden 2016 aikana 31 prosenttia vuoteen 2015 verrattuna. Kotimaisten äänitteiden osuus fyysisessä tallennemyynnistä säilyi edelleen eurooppalaisittain poikkeuksellisen korkealla tasolla, peräti 58 prosentissa. Kotimaisen musiikin osuus kokonaismarkkinoista ylsi 39 prosenttiin.

”Suomalainen ääniteala jatkoi nousua nyt toista vuotta peräkkäin. Odotimme suurempaa kasvua, mutta tämä on hyvä suoritus, varsinkin kun huomioi merkittävän fyysisen äänitekauppiaan eli Anttilan poistumisen markkinoilta ja sen fyysiseen myyntiin jättämän loven”, toteaa markkinakehityksestä Musiikkituottajien toiminnanjohtaja Antti Kotilainen.

”Suoratoistopalvelujen kasvun jatkuessa viime vuoden kaltaisena, eli noin 25 prosentin tasolla, tulee vuodesta 2017 toimialalle kokonaisuudessaan varsin hyvä”, Kotilainen jatkaa. ”Alalla on tällä hetkellä globaalisti yksi merkittävä huoli liittyen Value Gap:n eli ns. arvokuiluun ja sen aiheuttamaan markkinahäiriöön. Tätä EU-lainsäädännössä olevaa porsaanreikää YouTubeen ja sen kaltaisiin palveluihin liittyen pyritään EU:ssa parhaillaan tukkimaan. Odotamme Suomen toimivan siellä aktiivisesti asian korjaamiseksi, sillä sitten kun tämä saadaan kuntoon, niin kaikkien sisältöalojen tulevaisuus näyttää vieläkin paremmalta”, Kotilainen sanoo.

Universal Musicista markkinajohtaja

Suomen suurimmaksi musiikkiyhtiöksi nousseen Universal Musicin toimitusjohtaja Kimmo Valtanen puolestaan toteaa, että musiikkialan kultavuodet ovat taas näköpiirissä.

”Pohjoismaat ovat digipalvelujen käytön suhteen olleet alusta saakka globaalin musiikkialan kehityksen kärjessä ja Suomi alkaa vihdoin päästä samalle tasolle muun Pohjolan kanssa. Kasvupotentiaalin lunastamisen suhteen Suomi on kuitenkin vasta alussa ja odotan markkinamme tuplaantuvan 10 vuodessa. Kokonaismarkkinoiden kasvusta hyötyvät kaikki, sillä menestyksen taustalta löytyy paitsi kovaa työtä, myös määrätietoinen panostus uusiin artisteihin, hitteihin ja uuden, kuulijoita kiinnostavan musiikin tekijöihin”, Valtanen kertoo kasvualan tilanteesta ja lainalaisuuksista.

”Pärjätäkseen alalla, on levy-yhtiön tarjottava sellaista musiikkia, mistä yleisö pitää. Sen ansiosta syntyneen kasvun myötä satsauksia laadukkaaseen kotimaiseen tuotantoon ja hienoihin kotimaisiin artisteihin voidaan lisätä entisestään, joten hitit synnyttävät positiivisen kierteen koko musiikkialalle”, Valtanen jatkaa.

Musiikkituottajat – IFPI Finland ry:n jäsenyhtiöiden markkinaosuudet 2016

Musiikkituottajien jäsenyhtiöiden kolme suurinta olivat markkinaosuuksiltaan hyvin tasaisia. Suomen suurimmaksi musiikkiyhtiöksi nousi Universal Music 31,76 prosentin osuudella Musiikkituottajien jäsenyhtiöiden kokonaismyynnistä laskettuna. Warner Music Finland siirtyi toiseksi 30,57 prosentin markkinaosuudella, Sony Music Entertainment Finland:n jatkaessa kolmantena 29,73 prosentin markkinaosuudella. Suomessa toimivista indie-yhtiöistä suurimpana jatkoi Playground Music 5,58 prosentin osuudella kokonaismarkkinoista.

Musiikkituottajat – IFPI Finland ry on Suomessa toimivien äänitetuottajien kattojärjestö, jonka tarkoitus on kehittää suomalaisen musiikkialan toimintaedellytyksiä. Musiikkituottajien jäsenyhtiöt edustavat noin 96 prosenttia äänitteiden kokonaismarkkinoista Suomessa.

Lisätietoja:

Antti Kotilainen
Musiikkituottajat – IFPI Finland ry
040 5481781
www.ifpi.fi

Kimmo Valtanen
Universal Music Oy
040 5518064
kimmo.valtanen@umusic.com
www.universalmusic.fi

Robin_HulaHula_ftNelliMatula

Suomen suurin poptähti Robin ja kuuma Hula Hula

Suomen poptaivaan kirkkain tähti Robin julkaisee uuden singlen Hula hula perjantaina 24.maaliskuuta. Ajatukset kuumaan kesään vievällä Hula hula -singlellä vierailee Nelli Matula. Kappaleen lyriikoista vastasivat Robin ja Vilma Alina, sävellyksestä Ilkka Wirtanen ja Vilma Alina.

Robin kommentoi biisiä seuraavasti: ”Olin miettinyt, että ens kesäks olis kiva saada joku tosi kuuma kesäbiisi. Sanat ”hula hula” olivat pyörineet mun päässä jo aika kauan. Tammikuussa oltiin kuvaamassa Vain elämää -ohjelmaa Espanjassa ja mä luukutin koko reissun ajan Shakiran Hips Don’t Lie -biisiä. Sitten mä muistin sen päässä pyörineen ”hulahula”-jutun, jota ollaan frendien kaa jankattu ja aloin hyräillä sitä Shakiran tahtiin. Jotenkin se Espanja sai mulle tosi kuuman latinovaihteen päälle. Kun mä kuulen tän biisin, mun tekee mieli vaan tanssii!”

Uuden Hula hula -singlen lisäksi Robin on muutenkin vahvasti esillä mediassa tänä keväänä. Laulajatähti nähdään huippusuositun Vain elämää -sarjan uudella kaudella, joka käynnistyy televisiossa 21.4. Kuudennen tuotantokauden jaksot kuvattiin alkuvuodesta Espanjassa. Robin on keväällä mukana myös tasavallan presidentti Sauli Niinistön käynnistämässä #kannustusryhmä-kampanjassa, jonka tavoitteena on nostaa esiin, tehdä tunnetuksi ja saattaa käyttöön hyväksi koettuja kannustamisen keinoja, jotka saavat kiusaamisen loppumaan.

Robin keikkailee tänä keväänä seuraavasti:

25.3. Tampere, Pakkahuone
14.4. Kuopio, Puikkari
15.4. Nivala, Tuiskula
28.4. Pori, Bar Kino
29.4. Pori, Isomäki Areena

Nuoresta iästään huolimatta Robin on saavuttanut urallaan ennätyksellisen paljon. Supersuosittu artisti on palkittu albumi- ja singlejulkaisujen menestyksestä lukuisilla kulta- ja platinalevyillä, ja Spotifyssa sekä muissa musiikin suoratoistopalveluissa hänen kappaleitaan on kuunneltu jo yli 100 miljoonaa kertaa.

www.robinmusic.fi
www.twitter.com/RobinPackalen
www.instagram.com/robinpackalen
www.facebook.com/RobinPackalen
www.youtube.com/user/RobinVevo

Haastattelupyynnöt:
Tara Kojonen / Universal Music Oy
Tara.kojonen@umusic.com

poista

LEGENDAARINEN POPEDA JO 40 VUOTTA – STIGIN TUOTTAMA UUSI LEVY JULKAISTAAN 17.3.

Suomirockin raavas sanansaattaja Popeda juhlii tänä vuonna 40-vuotista taivaltaan. Juhlavuoden kunniaksi yhtye julkaisee 17. maaliskuuta uuden albumin Haista Popeda! Tulevalta levyltä on julkaistu ennakkoon singlet Onko saunan takana tilaa? ja uusin Lihaa ja perunaa.

Uudella levyllä manselaiset konkarit ovat ottaneet tiimiinsä mukaan musiikin monitoimimiehen Stigin. Haista Popeda! -albumin tuottanut Stig on päivittänyt Popedan soundin tähän päivään, unohtamatta yhtyeen tunnetuksi tehnyttä otetta. Uusien biisien sanoituksissa on kuultavissa edelleen bändille ominaista huumoria.

En joutunut miettimään vastausta kauan, kun tätä hommaa tarjottiin. Meillä oli alusta saakka aika selvä yhteinen visio ja tosi hyvin se toteutuikin. Levystä tuli helvetin hyvä. Siellä on vähän uusia tuulia, mutta myös tavallaan paluuta vanhaan, itseni fanittamaan Popedaan. Kaiken kaikkiaan ihan älyttömän hauska projekti oli”, Stig kertoo.

Tampereella vuonna 1977 perustettu legendaarinen yhtye on julkaissut mittavan uransa aikana 19 studioalbumia, kolme livealbumia, kuusi kokoelma-albumia ja valtavan määrän singlejä. Yhtyeen tunnetuimpia kappaleita ovat muun muassa Kuuma kesä, Tahdotko mut tosiaan, Matkalla Alabamaan, Kersantti Karoliina, Kakskytä centtiä ja Kaasua komisaario Peppone. Suomirockin ikoniksi muodostuneen Pate Mustajärven lisäksi nykyisessä kokoonpanossa vaikuttavat kitaristi Costello Hautamäki, basisti Jyrki K. Melartin, pianisti Pate Kivinen ja rumpali Lacu Lahtinen.

Juhlavuotta viettävän yhtyeen uusi kiertue alkaa maaliskuussa albumin julkaisun yhteydessä.

Kevään keikat:

16.03. Radio Suomipop-risteily, Helsinki
17.03. Tulisuudelma, Vantaa
18.03. Möysän Musaklubi, Lahti
24.03. Amarillo, Kotka
25.03. Pressa, Helsinki
31.03. Sport & Spa Hotelli Vesileppis, Leppävirta
01.04. Revontuli, Hankasalmi
07.04. Himos Areena, Jämsä
08.04. Härmän Kuntokeskus, Ylihärmä
13.04. Olympia, Tampere
14.04. Aronkeidas, Kauhajoki
15.04. Tähti Oulu
16.04. Kunkku, Tahkovuori, Nilsiä
28.04. Euran Urheilutalo, Eura
29.04. Hot Rod Show, Tampere
06.05. Viking Grace, Turku
19.05. Tuiskula, Nivala
20.05. Käenkoski, Parkano
26.05. Naantalin Kaivohuone, Naantali
27.05. Pöheikön Pölläys, Ylöjärvi

Seuraa Popedaa:

Facebook: @popedaofficial

Haastattelupyynnöt:

Tara Kojonen / Universal Music
Tara.kojonen@umusic.com

 

FullSizeRender (1)

Pienestä norjalaiskylästä globaaliksi prioriteetiksi

Uudeksi Lordeksi tituleerattu norjalainen Astrid S on noussut lyhyessä ajassa maailmanluokan artistiksi, jonka biisejä on striimattu tähän mennessä yli 400 miljoonaa kertaa. Artisti julkaisee 10. maaliskuuta uuden singlen ”Breathe”, joka on ensimmäinen lohkaisu toukokuussa julkaistavalta EP:ltä. Kappaleen ovat tuottaneet Oscar Holter ja Wolf Cousins (Tove Lo, Demi Lovato, Ellie Goulding). 

Pienestä norjalaiskylästä kotoisin oleva 20-vuotias Astrid S on ehtinyt nuoresta iästään huolimatta paljon. Biisinteon teini-iässä aloittanut Astrid S uskaltautui 16-vuotiaana esittelemään taitojaan Norjan Idolsiin. Sijoitus oli viides, mutta kokemus antoi alkusysäyksen ja sai nuoren artistin alun keskittymään toden teolla musiikintekoon. Hän oli suunnitellut menevänsä koulun jälkeen armeijaan, mutta musiikki vei nuoren naisen mennessään. Hän jätti koulun kesken ja muutti 17-vuotiaana Osloon luomaan musiikkiuraa. Universal Music nappasi naisen talliinsa ja julkaisi tämän ensimmäisen singlen 2AM vuonna 2014. Kahta vuotta myöhemmin Astrid S julkaisi singlen Hurts So Good, joka nousi listoille 21:ssä maassa ja jota on tähän mennessä striimattu yli 150 miljoonaa kertaa.

Biisiin tehtyä videota on katsottu jo yli seitsemän miljoonaa kertaa. Hurts So Good löytyy samana vuonna julkaistulta EP:ltä nimeltään Astrid S.

Artisti pääsi myös nopeasti kansainvälisille keikkalavoille. Hän lämmitteli vuonna 2016 Troye Sivania tämän loppuunmyydyillä Euroopan- ja Pohjois-Amerikan kiertueilla ja myi muutamassa tunnissa loppuun oman Euroopan-kiertueensa.

Astrid S:n yhteistyökumppaneihin kuuluvat mm. norjalaistuottaja Matoma sekä Shawn Mendes, jonka debyyttialbumilla Astrid S tämän pyynnöstä vieraili. Tarkkasilmäisimmät ovat bonganneet viehättävän norjalaistähden myös huippusuositusta Skam-nuortensarjasta.

Connect with Astrid S:

Facebook www.facebook.com/AstridSOfficial
Instagram: www.instagram.com/astridsofficial
Twitter: www.twitter.com/astridsofficial

Astrid S somessa ja Spotifyssa:

Instagram: 310 000 seuraajaa
Twitter: 63 000 seuraajaa
Facebook: 60 000 seuraajaa
Youtube: 78 000 tilaajaa
Spotify: 93 000 tilaajaa

 

Saara, Sony Music

TEEMU BRUNILA, HANK SOLO JA SAARA KIRJOITTIVAT YHDESSÄ SAARAN UUDEN SUPERPOWERS-SINGLEN

22-vuotias multitalentti Youtube-tähti SAARA julkaisee ensimmäisen kansainvälisen singlensä ”Superpowers” perjantaina 17. maaliskuuta. Kappale on Teemu Brunilan, Hank Solon ja SAARAn yhdessä kirjoittama. Hank Solo on myös tuottanut kappaleen. Jenkeissä singlen julkaisijana on Capitol Records, jonka listoilta löytyy muun muassa Katy Perry, Beck ja Tori Kelly.

”Superpowers kertoo siitä, kun on rakastunut parhaaseen ystäväänsä, mutta on pitänyt tunteensa salassa siinä pelossa, ettei saa niille vastakaikua”, SAARA kuvailee kappaletta.

Kappaleen teema kiteytyy kertosäkeen lauseeseen: ”When was the last time you and I did something for the first time”.Tästä inspiroituneena SAARA julkaisee sosiaalisessa mediassa #firsttimechallenge -kampanjan. Hän tulee itse tekemään omissa sosiaalisen median kanavissaan asioita ensimmäistä kertaa elämässään yksin tai yhdessä kaverin kanssa. Hän kokeilee ensimmäistä kertaa avantouintia, jääkiekon pelaamista, skeittaamista, ilman nettiä ja somea elämistä jne.

SAARA tulee haastamaan fanejaan, mutta myös muita ihmisiä ylittämään itsensä ensimäistä kertaa. #firsttimechallenge

SAARA kertoi singlen julkaisusta sekä #firsttimechallenge-kampanjasta Youtube-kanavalleen lataamalla videollaan eilen illalla. Katso video tästä.

”Superpowers”-singlen elokuvamainen musiikkivideo julkaistaan perjantaina 31. maaliskuuta.

SAARA on valtavan suosittu sosiaalisessa mediassa. Hänellä on Youtube-kanavallaan 900 000 seuraajaa, Instagramissa 260 000 seuraajaa, Facebookissa lähes 100 000 seuraajaa ja Twitterissä miltei 19 000 seuraajaa.

Connect with SAARA:

Youtube: SAARA
Instagram: @helloimsaara
Twitter: @helloimsaara
Snapchat: helloimsaara
Facebook: https://www.facebook.com/helloimSAARA/

Lisätiedot:

Anniina Baumann / Universal Music Finland
anniina.baumann@umusic.com
050-3691652

julia1

Mimmi Justin Bieberin ja Selena Gomezin megahittien takaa

Kuka hän on?

Julia Michaels (Julia Carin Cavazos) on 23-vuotias yhdysvaltalainen laulaja ja lauluntekijä, joka on tehnyt levytyssopimuksen Republic Recordsin kanssa. Justin Bieberin ”Sorry” ja Selena Gomezin ”Good for you” hittibiisien takana oleva lauluntekijä on nyt astumassa parrasvaloihin artistina.

Michaelsin nimeää musiikillisiksi vaikuttajikseen muun muassa Fiona Applen, Lisa Mitchellin, Laura Marlingin, Missy Higginsin, Paramoren, Juliet Simmsin, Sarah Blaskon ja The Frayn.

Miten kaikki alkoi?

Michaels aloitti laulamisen jo 12-vuotiaana. Hän muutti perheensä kanssa Iowasta Kaliforniaan,  jossa hän tutustui 17-vuotiaana tunnettuun lauluntekijään Lindy Robbinsiin. Michaelsin nimi ei välttämättä sano vielä monellekaan mitään, mutta olet varmasti kuullut hänen sanoittamiaan kappaleita. Michaels kirjoitti yhdessä Robbinsin kanssa kappaleen ”Fire Star” Demi Lovatolle ja ”Miss Movin’ On” Fifth Harmonylle, jonka jälkeen hän onkin tehnyt kappaleita lukuisille maailman tunnetuimmille artisteille. Hän on sanoittanut kappaleita muun muassa  Justin Bieberille, Kelly Clarksonille, Rita Oralle, Selena Gomezille ja Britney Spearsille.

Michaels kommentoi tuntemuksiaan siirtymisestä artistiksi;

“After writing one of the biggest pop hits of the last year, and after giving it away, I recognized my deeper desire is to be an artist. When I found out someone was recording those, I cried in the bathroom for an hour and a half. I didn’t want to admit it to myself. I had shunned the thought of actually being an artist for so long. I only thought I could be a writer, but I just realized how much that particular song felt like me. I thought ‘Maybe there’s something missing.’ I had to make a change.”

Mitä seuraavaksi?

Julia Michaels julkaisi debyyttisinglen ”Issues” perjantaina 13.tammikuuta. Kappaleen pääset kuuntelemaan tästä!

Sanoittaessaan kappaletta hän totesi, että ”Issues” on ensimmäinen kappale joka kuulostaa siltä, että hän ei voisi kuvitella kenenkään muun kuin hänen itsensä esittämään sitä.

”I thought, this song is too much my story to give to someone else, maybe this is a sign.“

Seuraa Julia Michaelsia Facebookissa, Instagrammissa ja Twitterissä!

Evelina - 24K_promo_2

EVELINALLE LISÄÄ KULTAA JA PLATINAA

Evelinalle platinaa uusimmasta Ei filtterii -sinkusta! Samaan aikaan myös eka sinkku, toukokuussa julkaistu Vuoristorataa ylitti kultarajan!

Evelinan debyyttialbumi, lokakuussa julkaistu 24K ylitti platinarajan streamien perusteella jo ennen julkaisuaan. Levyn kappaleita oli kuunneltu yli 20 000 000 kertaa ennen albumin julkaisua 28.10. Evelinan sinkkuhitit ovat tavoittaneet valtaisan yleisön. Honey-sinkku on yksi harvoja suomalaisia julkaisuja, jota on kuunneltu reilusti yli 10 000 000 kertaa Spotifyssa! Myös Sireenit-sinkku on streameillaan jättihitti, yli 7,2 miljoonaa kuuntelua. Sushi-sinkku lähentelee platinarajaa, sitä on kuunneltu yli 3,8 miljoonaa kertaa ja uusin sinkku, syyskuun lopulla julkaistu Ei filtterii on nyt ylittänyt maagisen 4 miljoonan platinarajan! Eka sinkku Vuoristorataa ylitti juuri kultarajan 2 miljoonalla striimillään ja albumikappale Fuulaa lähenee myös kultarajaa. Kaiken kaikkiaan Evelinan 24K-levyn kappaleita on kuunneltu Spotifyssa 32 miljoonaa kertaa.

Evelinan supersuosio näkyy myös Emma-ehdokkuuksilla, hän on ehdolla neljässä kategoriassa: Vuoden tulokas, Vuoden pop, Vuoden albumi sekä yleisöäänestyksessä Vuoden artisti/yhtye! Evelina nähdään myös esiintymässä Emma Gaalassa 4. helmikuuta.

Myös keikkarintamalla on ollut vahva vuosi – Evelinalla on ollut 142 keikkaa tänän vuonna. Kova keikkatahti huipentui viikonloppuna viimeisiin vetoihin ja jatkuu ansaitun loman jälkeen taas alkuvuonna.

Seuraa Evelinaa somessa:
Facebook: evelinavirallinen
Instagram: evelinavirallinen
Snapchat: yliylijumalatar
Twitter: yliylijumalatar

Keikkakalenteri: evelina.fi

Lisätiedot/haastattelupyynnöt:
Satu Snellman
Universal Music Oy
p: 040 50 88 190
satu.snellman@umusic.com