Universal Music Finland

B2B YHTEISTYÖ

Yhteistyö kanssamme?

Musiikissa on jotain erikoista sillä musiikki koskettaa meitä kaikkia. Kosketa asiakkaitasi pintaa syvemmältä.

Elokuvissa musiikki vahvistaa intensiteettiä ja tunnelmaa, olipa kyse sitten jännityksestä, komediasta tai rakkaudesta. Saman vaikutuksen musiikki saa aikaan mainonnassa ja myynninedistämisessä. Musiikki on lyömätön työkalu, kun haluat vahvistaa välittämäsi viestin tunnetta ja koskettaa viestin vastaanottajaa. Musiikin avulla teet kampanjoinnistasi vahvempaa ja tehokkaampaa. Universal Music on kokenut ja asiantunteva kumppani musiikin saralla.

Oikein valitun musiikin avulla voimme helpommin tavoittaa, koskettaa ja aktivoida tavoittelemianne kohderyhmiä. Oli kyseessä sitten varta vasten teidän tarpeisiinne räätälöity kappale tai tunnettu kotimainen tai ulkomainen ikivihreä sävellys. Yksittäiset kampanjat, artistiyhteistyöt, digitaaliset ratkaisut tai laajempi strateginen yhteistyö – kaikki onnistuu!

Toimimme 72 markkinalla ja olemme myös valmiita palvelemaan yritystänne kansainvälisesti laajan yhteistyöverkostomme kautta.

Jos haluat kuulla lisää, ota yhteyttä:
Nina Mäkelä / Brand Partnership Manager
mob. +358 50 3713327
nina.makela@umusic.com

Case – Teflon Brothers & Mynthon

Viime vuosien aikana on nähty useita onnistuneita caseja artistien ja brändien välisestä yhteistyöstä. Perinteisen spokesperson-lähestymisen sijaan halusimme luoda hauskan ja ironisen Teflon Brothersin näköinen tarina, jonka keskiössä Mynthon on. Yhtyeen kanavien kautta Mynthon sai mahdollisuuden tavoittaa kuluttajat kokonaan uudella tavalla, mielenkiintoisessa ympäristössä.

Pitkäkestoinen yhteistyö on painottunut sosiaaliseen mediaan, sisältöihin, kesän festivaaleille sekä keikkoihin. Yhteistyön starttasi keväällä 2016 Teflon Brothersin uusin single Lähiöunelmii sekä musiikkivideo, joka kuvattiin Los Angelesissa. Video on kerännyt tähän mennessä yli 2,8 miljoonaa katselukertaa. Lähiöunelmii -kappaletta on streamattu Spotifyssä jo yli 6 miljoonaa kertaa.

Eniten huomiota herätti kuitenkin hulvaton sosiaalisessa mediassa levinnyt video, jossa Teflonit allekirjoittavat sopimuksen Cloettan toimitusjohtajan Ville Perhon kanssa, vaihtavat nimensä Mynthon Brothersiksi ja ottavat vastuun brändin markkinoinnista. Video on tavoittanut Teflon Brothersien ja Mynthonin Facebook-sivuilla lähes puoli miljoonaa ihmistä. Videota on katsottu yhteensä huikeat 180 000 kertaa, joten uskaltaisimme väittää tämän olleen vahva viraali-ilmiö. Yhteistyön uutisoi muun muassa Ylex. Myös monet artistit ja tunnetut mediavaikuttajat jakoivat videon omiin kanaviinsa.

Mynthon-brändi istuu täydellisesti itseironiseen Teflon-maailmaan. Kyseessä ei ole vain yksittäinen kaupallinen kampanja vaan Teflonit ovat todella ottaneet brändin mukaan omaan elämäänsä.

Case – Olavi Uusivirta, Vilma Alina & Vaasan

Rintasyövästä toipunut Kristiina Jeppesen ja hänen ystävänsä Anna Kiviniemi yllätettiin uudessa #Rinnakkain-ohjelmassa tiedolla, että heidän ystävyydestään tehdään laulu. Yllätys ja laulu olivat osa Lantmännen Unibaken kampanjaa, jossa kerättiin varoja Syöpäsäätiön Roosa nauha -keräykseen Roosa nauha -pullien myynnillä.

Yhteistyömme tavoitteena oli luoda kaunis ja koskettava duetto Vaasan #Rinnakkain-kampanjan tunnuskappaleeksi. Aloitimme yhteistyön työstämisen valitsemalla kappaleen tuottajaksi kokeneen Ilkka Wirtasen. Artistivalinnat tehtiin peilaamalla kampanjan tavoitteita ja kohderyhmää saatavilla olevaan dataan artistiemme kohderyhmistä. Tätä kautta kappaleen artistiksi valikoitui Olavi Uusivirta ja hänen duettoparikseen lahjakas laulaja/lauluntekijä Vilma Alina.

Kampanjan tunnuskappaleeksi valittiin Olavi Uusivirran jo julkaistu Päiväperho, joka sovitettiin uudelleen duetoksi yhdessä Ilkka Wirtasen kanssa. Tekstit ovat syntyneet artistien ja kampanjan naisten Kristiinan ja Anna välisestä keskustelusta. Kappale julkaistiin kansallisena korvapuustipäivänä 4.10.

Kappaleen ennakko- ja jälkimarkkinoinnissa hyödynnettiin tehokkaasti molempien artistien sosiaalisen median kanavia. Kappaleelle tuotettiin myös koskettava musiikkivideo.

Kampanjaan tuotettiin erilaista behind the scenes -materiaalia sekä artistien videohaastatteluita. Levy-yhtiönä olimme tiiviisti mukana yhteistyön markkinoinnissa ja lähestyimme muun muassa laajaa mediakumppaniverkostoamme.